tiistai 1. joulukuuta 2015

1.12

1.12
I dag öppnar vi första luckan i vår julkalender.
Hos oss betyder första december födelsedag för i dag är det min mans födelsedag <3
Alltså bakar jag till kalaset. Vad passar då bättre än att få juliga pannlappar i första luckan :)
Tjocka pannlappar fyllda med ull så man inte bränner sig då man tar ut plåten ur ugnen.
I dag har jag bakat födelsedagstårtan, bara att garnera kvar. Jag fick fria händer med tårtan så det blir en fräsch jordgubbstårta med grädde på kanterna :)
Nu har jag maräng i ugnen. Det har blivit en tradition att ha maräng på kalasen hos oss, speciellt min mormor är väldigt förtjust i dem och frågar efter dem om det råkat sig att vi inte har det på nåt kalas :) De ska vara sega i mitten, då är de som bäst!
Sen blir det jultårtor, men de gräddas först strax innan gästerna kommer. De är godast då de är som färskast :)

Ha en bra första december :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti