tiistai 27. syyskuuta 2016

Tygbindor till salu

Här är en del av mina tygbindor som finns till salu!
Det finns i alla möjliga storlekar från riktigt stora som passar t.ex efter förlossning eller vid riktigt riklig mens.
Nattbindor, dagbindor och trosskydd. Många olika material. Bambu, velour, bomull, flanell osv.

Tygbindor är väldigt enkla att använda!
Efter användning kan man endera sätta dem i t.ex ett ämbare med vatten och vänta på tvätt, eller bara kasta dem i tvättmaskinen. De tål 60 graders tvätt så alla bakterier försvinner i tvätten. 

De andas väldigt bra. Fastnar inte om du sitter lite längre, som ju vissa engångsbindor gör. Som kärna anväds oftast bambu, vilket gör att bindan är tunn och bekväm men ändå säker. T.o.m säkrare än engångsbindor. Jag har aldrig haft en tygbinda som läckt, men nog engångsbinda.

De är enkel att ha med sig i väskan. Det finns små väskor i min butik som är väldigt praktiska att ha bindor i.
Väskan är vattentät så fast man har en använd binda läcker det inte.

Som ännu ett plus så sparar man också pengar med att använda tygbindor!
En binda håller väldigt länge. Jag har bindor som jag haft i mer än 5 år och de är fortfarande i bra skick!

Tygbindan går att vika i hop så man kan enkelt ha den med i handväskan.
Ta en titt i mina butiker och se om du hittar nåt du gillar!
www.leonora.fi
www.etsy.com/shop/leonorafi

Tygbindor är inte bara bra för dig själv, utan också miljövänlig!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti