perjantai 10. marraskuuta 2017

Ekologiskt babynest med ullstoppning

Vackert babynest med ullstoppning.
Grått ekologisk bomullstyg.
Ullen som babynestet är fyllt med är också ekologiskt.
Vacker vit spetskant och satinband.
Babynestet är perfekt redan från första början och kunder har berättat att deras baby som använder babynest med ullstoppning sover mycket bättre än utan.

Babynestet är ganska långt så det går att använda knuten i flera månader, beror förstås på babyns storlek. Då babyn blir längre går det också att använda med bandet öppet. Då måste man ju förstås alltid kontrollera så bandet inte kan skada barnet.

Hos oss sover vår 8-åring i ett lite större babynest och hon sover mycket lugnare i det än utan.
Ofta har jag vaknat med en fot i ansiktet innan jag lagade ett babynest åt henne :)
Nu då hon anväder det har hon sovit bättre.
Hon har också en ullkudde och ulltäcke som också hjälper till med bättre sömn.


 Babynesten har en separat madrass som man kan använda t.ex. i vagnen också.
Eftersom ull är varmt i kallt väder och svalt i varmt så kan man använda ull året om.
Man vaknar sällan svettig med ull.
Ullen är också naturlig så det är ju också bättre för miljön.

Många tror att fåren skadas av att klippas, men det är faktist tvärtom!
Klipper man inte ett får mår det väldigt dåligt.
De ska klippas två gånger per år för att må allra bäst.

Ullen som jag använder är endast tvättad och jag använder inte kemikalier i behandlingen.
Det har en ulldoft och är väldigt mjukt och skönt.

Jag är ofta med då fåren klipps och vet att fåren mår bra och det är väldigt viktig sak för mig.


Är du intresserad av ett babynest i ull?
Du kan då ta kontakt via email eller läsa mer på hemsidan www.leonora.fi

Alla mina babynest är fyllda med ull, men kan göras i olika storlekar.
Tyget kan man också variera så länge det är i naturmaterial och vävt tyg.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti