sunnuntai 28. elokuuta 2016

Helgens projekt

Denna helg har jag gjort en kundbeställning på ett babynest med ullstoppning i ekologiskt bomullstyg.

Jag har tidigare i veckan tvättat ny ull till babynesten och det hade precis torkat.
Kunden ville ha det gråprickiga ekologiska bomullstyget som är så härligt att arbeta med :)
Hämtade en ny bomullsspets från återförsäljaren och började på.
Först klippa tyget och sen börja sy.
Sen stoppa det med den mjuka och härliga ullen.
Babynestet fick ett fins vitt satinband att justera det med.

Då babynestet annars var klart var det att börja med den löstagbara madrassen.
Den är också gjord i ekologist bomullstyg och stoppad med ull.

När babynestet var klart tog jag några bilder så jag har att använda t.ex. i mitt instagramkonto: https://www.instagram.com/leo_nora_baby/

Vill du också beställa ett babynest?
Ta en titt på www.leonora.fi på mina färdigt sydda babynest eller beställ ditt egna.

Babynest

Babynest

Babynest

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti