lauantai 26. marraskuuta 2016

Ute i snön

Bra start på lördagen! 
Då vi vaknade var det helt vitt ute. Det hade snöat hela natten! Nu hade det börjat regna istället så det blev bråttom ut. De större barnen sov ännu så jag for ut med min yngsta dotter som också älskar snö.
Det var perfekt snögubbsväder så vi började göra snöbollar och funderade vad vi skulle laga. Först tänkte vi göra vanliga snögubbar (hennes favorit är Olaf från Frozen), men då vi gjort varsin stor snöboll kom hon på att vi skulle göra en snömask med plats för hela familjen ❄️
Alltså var det bara att börja göra stora snöbollar 😊 Vi gjorde åtta stora bollar, en extra där huvudet skulle vara fast.

När huvudet också var klart hämtade vi det som skulle bli mun, ögon och näsa. Hon ville förstås också att den skulle ha hår som Olaf 😊 


När masken var klar gjode hon en snöängel och så var det bara att gå in då halaren var genomvåt 😄
Nu är kläderna på tork och det har börjat snöa ute så senare får vi fara ut igen och testa den med hela familjen 😍

Mössan som hon har är av mina nya mössor i ekologisk bomull med merinoullfoder. Jag kan varmt rekommendera dem, hade också en sån ute och vi var båda torra om huvudet fast det regnade 👍🏻
Mössorna går att köpa i mina butiker www.leonora.fi och www.etsy.com/shop/leonorafi
Några finns också till salu hos Larsmo Ullförädling på Rådhusgatan 17 i Jakobstad.

Där finns också några av mina babynest till salu 👍🏻😊


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti