perjantai 2. joulukuuta 2016

Fleecehalare för vuxen

I går var det min mans födelsedag.
Han hade sett en fleecehalare för barn då vi var och handlade och tyckte att en sån vore mysigt :)
Jag trodde först att han skojade, vi brukar ibland skoja lite då vi är och handlar och visa nåt som absolut inte passar, allstå trodde jag att det var humor.
Men han sa att han på riktigt skulle vilja ha en sån :)
Det fanns förstås inte i vuxenstorlek så jag sa att jag kan nog göra en sån åt honom om han vill :)

Jag köpte tyg i smyg och försökte ta lite mått så jag skulle veta hur stor den skulle vara.
Tur att han hade morgonskift så sov han en stund på dagen. Jag har oftast måttbandet runt halsen då jag jobbar så det var enkelt att mäta lite då han sov :)

Dagen efter då jag var ensam hemma var det enkelt att göra ett mönster till halaren och klippa ut.
Jag hade mycket annat också den dagen så jag hann inte börja sy den.
Men nästa dag sydde jag den.
Det var väldigt roligt att sy den :)
I går när han kom hem från jobbet fick han presenterna.
Han sken som en sol då han fick halaren och provade den genast!
Den var riktigt lagom stor och han sa att den var så mysig så han hade den resten av kvällen :)

Förstås måte jag ju göra en till butiken också så andra också kan få en varm och mysig halare :)

Min dotter var modell till den, hon har storlek 36 annars så den är stor och mysig :)

Perfekt julklapp :)
Beställ via webbutiken www.leonora.fi
eller email leonora@leonora.fi





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti