perjantai 20. tammikuuta 2017

Fredag, sjukt barn och bakning

I dag hade jag tänkt sy så mycket jag hinner, men i morse då jag skulle väcka dottern till skolan märkte jag att hon kändes varm. Provade feber och det var lite över 37 grader. Alltså fick hon lämna hem från skolan. Hon blev jätteledsen för hon skulle så gärna ha velat åka. Hon går i första klass och gillar verkligen att gå i skolan :)
Fick trösta henne och ge frukost åt henne och lägga henne i soffan och vila.
När vi sen provade feber på henne efter nån timme var febern borta.
Hon ville se lite på tv och då passade jag på och bakade lite :)

Hade hittat ett nytt recept som jag provade och ändrade lite på och semlorna blev jättegoda :)
När de var klara gjorde jag en av mina favoriter, maräng :)
Jag var med min syster till ett café för en tid sen och där hade de stora maränger smaksatta med choklad så min syster tyckte att dedär kan jag ju prova laga. Jag brukar alltid laga maränger till kalas och sånt och de är väldigt populära :)

Hittade en "kvarglömd" låda med chokladtryffel från julrean och en konfektask som ena dottern fått i julklapp men som hon inte gillade alla i. 
Nån hade "lånat" mintchokladplattan jag tänkt till marängen (så går det ibland då man har många barn :D )

Det blev istället maränger med hasselnötchoklad och tryffel.
Jag smakade en till efterrätt och de var väldigt goda! Dedär ska jag laga fler gånger!
Ska också ge några åt min syster så hon också får smaka  :D

Här är lite bilder på dem.




Nu har dotterns feber gått upp till över 38 grader så hon fick lite medicin och ligger och vilar här bredvid.



Ha en bra fredag allihopa och en skön helg!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti