tiistai 24. tammikuuta 2017

Varm i vintervädret

Eftersom mössor i olika trikåmaterial gillas av barnen så behövde de nåt nu i vinter som håller dem varma.
De har hittills haft vanliga trikåmössor men de är ju för kalla på vintern så jag måste hitta på nåt annat.
Önskemålen var förstås att de är varma, men också att det är enkelt att använda med cykelhjälm t.ex. på väg till skolan. Men också då de t.ex. är och skrinnar och behöver ha hjälm.

Hittade olika vackra tyger i ekologiskt bomull. Men endast trikå är ju för tunn och kall så jag fodrade mössorna med merinoull!

Barnen gillade sina mössor så jag gjorde åt oss vuxna också :)
Förstås blev det också några till butiken, mina kunder vill jag ju inte att ska frysa heller :)

Jag märkte att merinoullen var ett perfekt val.
Jag var ute med yngsta dottern och gjorde en snögubbe då det var ganska blött ute och snöade.
Det som jag märkte var att fast yttertyget var vått så blev jag inte våt då mössan var fodrad med merinoull!

Alltså dehär mössorna är perfekta att vara ute och leka i, fast det snöar och blir blött :)

Mössorna finns i min webbutik på www.leonora.fi och i min etsybutik www.etsy.com/shop/leonorafi
Några mössor och vantar finns också hos butiken Larsmo Ullförädling på Rådhusgatan 17 i Jakobstad!


Merinoull foder






Vantarna har också merinoull foder och finns till salu vid Larsmo Ullförädling på Rådhusgatan 17 i Jakobstad


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti