sunnuntai 3. syyskuuta 2017

Gamla symaskiner

Jag gillar gamla symaskiner och har två gamla gröna Husqvarna symaskiner som är ungefär 60 år gamla.

Den ena har ett bord att stå på och den andra är i ett lite mindre skåp.

Gammal Husqvarna trampmaskin som jag har vid villan :)

 Denna är omgjord så den går med el.
Skåpet med symaskinen i.


Nu har jag hittat det jag länge sökt.
En svart Singer, lika som min farmor brukar sy på ❤
I dag ska vi hämta den.
Bordet är inte så bra i skick, men symaskinen borde fungera och det är det viktigaste.
Jag vill ju kunna sy på den :)

Ska också hämta en annan ännu gamlare Singer, men den har inget bord så den fungerar ju inte.
Den blir alltså som prydnad, för gamla symaskiner är ju så vackra.
Tyvärr är det ju in nu att göra om gamla symaskinsbord till inredningsbord så det är lite svårare att hitta en som är komplett och fungerar.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti