maanantai 4. syyskuuta 2017

Gammal Singer symaskin

I går hämtade vi hem två gamla Singer symaskiner! Båda behöver fixas till lite, men de är så vackra 😍
Den ena är från 1908 och fungerar perfekt! Den hade också en massa tillbehör med. Tyvärr finns inget underrede till den så det måste jag söka så jag kan sy på den.
Remmen fattas också, men de har jag sett att finns att köpa.
Den har så vackra detaljer!
Sånhär spole har jag inte sett tidigare.

Den har också ett skydd i trä.

Den andra maskinen är från 1937.
Den har jag ännu inga bilder på.
Bordet var lite sönder på den, men symaskinen såg jättefin ut och fungerar 😊
Denna hade också mycket tillbehör med och original bruksanvisning!
Det ska bli intressant att testa sy på den 😊

Nu måste jag fortsätta morgonen med att hjälpa dottern som ska till skolan och sen blir det att packa och posta beställningar.
Ha en härlig måndag!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti