sunnuntai 9. huhtikuuta 2017

Babynest helg

Helgen har gått i babynest tecken 😊 och fortsätter också så.
I går började jag på en kundbeställning på ett helvitt babynest. Helvitt tyg med vit spets och satinband.

Först måste jag hitta det perfekta tyget så jag åkte till en tygaffär här i stan. Där hittade jag tyvärr inte vad jag sökte så jag åkte vidare 😊
I grannstaden finns en större tygaffär och där hittade jag sååå många vackra tyger.
Vilket ska jag välja?

Men det var ju helvitt jag sökte 😄
Hittade ett härligt vitt tyg, percale bomullstyg. Passar superbra till mina babynest med ullstoppning!

Förstås var jag "tvungen" att köpa lite annat tyg också så det blev ett gulligt tyg med små djur på.
Passar perfekt till ett babynest!

Denna vackra bomullsspets blev det till.


Såhär vackert blev det!
Jag hoppas kunden blir nöjd.

I dag ska jag sy ett till babynest till en annan kund. Hon ville ha i en storlek som passar till babyvaggan så jag ska rita om mönstret lite.
Det babynestet kommer att vara i linnetyg i två olika färger.
Det blir spännande att se hur det blir 😊



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti