sunnuntai 23. huhtikuuta 2017

Planteringar

Jag gillar blommor och växter och har ett litet växthus som vi haft ett par år.
Mina barn delar mitt intresse så vi börjar att plantera frön tidigt 😊
I år har jag sökt lite ovanligare frön att plantera. T.ex. tomater, gurkor, pumpor, sparris och blommor i lite ovanligare form och färger. Min dotter köpte rödbetsfrön och har satt dem i en kruka också 😊

Detta är en liten ros i regnbågsfärger som just tittat fram 😍 Hoppas bara att den klarar sig 😊
Det är så intressant när de börjar titta fram ur fröna.
Detta är en annan ros som har blivit några centimeter hög redan.


Dehär tomatplantorna får pryda vårt köksbord 😊

Dethär är en liten gurkplanta som börjat blomma. Små vackra gula blommor.
Det är så intressant att se då de tar fast sig överallt också 😊
Barnen visar varje dag nya saker som de hittar på dem och så tittar vi tillsammans.
Nu väntar vi bara på att det ska bli varmare så de klarar sig i växthuset, men det är ännu bara fyra plusgrader ute så de får nog vänta ännu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti