keskiviikko 25. lokakuuta 2017

Ny dragked i vinterjacka

Jag fick en kundbeställning på ett dragkedsbyte i en vinterjacka.

Efter att jag hittat en passande dragked och tråd var det bara att börja sprätta bort den gamla.

Efter mycket sprättande var det bara att börja sy 😊
Denhär jackan hade en extra list för att dölja sömmar då det är en dunjacka så det blev en del extra arbete.
Tyget var jättemjukt så jag måste vara extra noggrann så det skulle bli bra.


Ny dragked på plats!

Jag märkte att ena fickans foder också var sönder och fastnade i fickans dragked så jag byggde det på samma gång.

Jackan var väldigt mjuk så jag blev intresserad och ville söka lite på vad det var för jacka och hittade tillverkarens websida 😊
Läste lite och blev glad då jag hittade att dunen som de använder endast är från fåglar som inte lever och som fåglarna använts i livsmedelsbranchen, inte som man ibland kan läsa om att de river bort fjädrar då de lever 🙁

Kanske jag skulle välja av den tillverkaren då jag söker en ny vinterjacka 😊

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti