torstai 22. kesäkuuta 2017

Det blir inte alltid som man tänkt!

I går på morgonen skulle jag tvätta ull.
Hämtade ull som vanligt och lade på tvättmaskinen.
Fortsatte med mina andra sysslor, men tyckte att det tog så lång tid innan tvättmaskinen var klar.
Sen då jag skulle hänga ut ullen som var klar såg jag att lakanet som jag använder vid tvätt var öppet och ull hade kommit ur det. Det brukar det aldrig göra.
Började plocka ur ullen och märkte att det var som bollar istället för som det brukar.
Då kom jag på vad som var fel.
Jag hade lagt maskinen på vanlig 60 graders bomullstvätt!
Det klarar ju inte ull!
Ullen ska ju tvättas i ullprogrammet med mindre värme.

Ullen blev till bollar i maskinen 😄

Hängde ullen på tork ändå och märkte att all ull inte blivit förstörd ändå.

Men det är ju inte helt förstört ändå, våra katter älskar ullbollar att leka med 👍🏻
Så nu fick katterna nya leksaker 😊
Speciellt vår stora "nalle" Wilhelm gillar att leka med ullbollarna. Han sätter sig på dem först och kastar sig på sidan och sparkar bollarna 😻


Här syns det hur ullen egentligen ska bli vid tvätt 😊


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti