maanantai 12. kesäkuuta 2017

Vackert i spets till dop

En kund som tidigare beställt ett babynest med ullstoppning tog kontakt. Hon var så nöjd med sitt babynest och dottern sov så bra i det.
Nu ska dottern döpas och hon ville beställa lite olika saker.
Ett vitt spetsband att ha i håret, en liten spets brosch och en sommarhatt.


Broschen skulle vara som dekoration på dopklänningen och jag fick fria händer med den 😊
Det var så roligt att få göra den så jag gjorde flera som hon kunde välja mellan.


Mössan skulle också vara i brodyrtyg.

Då min dotter var liten hade hon en så jättefin hätta som jag hade som inspiration då jag gjorde mönstret till denna.
Jag sydde två olika modeller på sommarhatten och kunden valde denna 😊

Nu är det bara att packa beställningen och skicka till kunden så det hinner i tid till dopet 😊

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti