tiistai 6. kesäkuuta 2017

Lång dag...

Började dagen väldigt tidigt och efter allt för få sovtimmar.
Min yngsta dotter hade en lös tand. Det är ju helt normalt för en 7-åring, men min dotter är livrädd att tappa tänder!
Hon var jätteledsen i går då det på kvällen började blöda i munnen och hon sa att det känns som att tanden skulle lossna.
Hon kunde inte äta nåt på kvällen då hon var så rädd.
I morse väckte hon mig tidigt och bara grät 🙁
Jag försökte prata med henne, lungna ner henne och göra vad jag kunde så hon inte skulle vara så rädd.
Inget hjälpte.
Hon sa att hon ville jag skulle känna hur lös tanden var och försöka dra ut den.
Vi försökte många gånger, men hon var för rädd.
Jag försökte få henne att äta nåt så hon inte skulle börja må dåligt, men hon sa att det gjorde ont så hon kunde inte äta. Jag försökte få henne att dricka, men det gick inte heller, inte ens med sugrör.

Då klockan var halv tre och hon inte varken ätit eller druckit på hela dagen var jag ju förstås ganska orolig och min man, som just vaknat, fick övertalat genne att vi skulle försöka en sista gång.

Som tur var så lyckades det och vi fick till slut bort den jättelösa tanden!

Efter många timmar med gråt och övertalande gick det till slut!

Hon ville berätta om tanden för alla resten av dagen 😍 och var så glad och jag tycker hon var jätteduktig ❤️

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti