perjantai 2. kesäkuuta 2017

Examens dag

I dag får min äldsta dotter sin examen ❤️
I kväll blir det examensfest. Ute snöar och blåser det och är två grader på plus! 
Har just fört yngsta dottern till skolan och varit och pratat med hennes lärare och skrivit på papper.

Hade tänkt vara effektiv och göra tårtbotten före vi for, men märkte att sockret var slut. Barnen har bakat hela dagen i går 😊

For till butiken för att handla socker och färska jordgubbar.
Kom till bilen och kom på att sockret glömde jag!
Bara att gå tillbaka.
Men vackra inhemska jordgubbar hittade jag 🍓👍🏻

Nu är tårtbottnet i ungnen och äggen såg så glada ut så tårtan blir säkert bra 😄

Nu ska jag börja sy min dotters klänning till festen i kväll.

I går sydde jag åt min yngsta dotter en i linne och spets. Kom på i förrgår på kvällen att hennes klänning är för liten (hon växer hårt nu), så det var bara att börja planera och sy en ny 😊

Klänningen blev klar och dottern var nöjd. Hoppas bara att andra dottern också blir nöjd med sin 😊

Ha en bra fredag och skolavslutning och examens helg!

1 kommentti: