lauantai 11. helmikuuta 2017

Lördagsnöje


I dag har jag sytt babynest med ullstoppning till en kund.
Hon ville ha ett i grått ekologiskt bomullstyg utan spetskant.

Nu börjar det bli klart så det är bara att packa och sända det och fortsätta på nästa beställning i morgon :)

Denhär ullen som jag har stoppat babynestet med är så mjuk och härlig.
Jag önskar att ni alla skulle kunna känna och se hur det känns :)

Jag har fått frågor om ullen och kan berätta att orsaken till att jag inte använder polyester fyllning är ullens goda egenskaper.

Polyestern är gjord av plast och alla vet ju hur svettig man kan vara då man vaknar och har sovit på en vanlig polyesterkudde.

Det stör sömnen förstås och då mår man ju sämre.

Många tror ju att ull bara värmen, men ullen andas och hålls sval när det är varmt och varm när det är svalt.
Såna egenskaper har ju inte polyestern.

Varje förälder vill ju att deras barn ska må så bra som möjligt och ha det så bra som möjligt.
Alltså väljer jag hellre ull.

Om man jämför lite grovt så kan man ta t.ex.en plastpåse eller ull.
Vilken skulle du välja att sova på?


Morgondagens babynest med ullstoppning kommer att vara i samma tyg, men en större storlek. Allt enligt kundens önskan :)

Denna härliga ull fyller jag mina babynest med :)

Madrassen i mina babynest är också fylld med ull.

 Madrassen med ullstoppning


 Färdigt babynest med ullstoppning i ekologiskt bomullstyg, redo att packas och åka till sin nya ägare :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti