maanantai 20. helmikuuta 2017

Vårens nyhet!

Dagarna blir ljusare och längre, småfåglarna kvittrar och berättar att våren kommer snart. Då vill man gärna göra lite extra fint hemma.
Solen lyser in genom fönstren och då syns ju också t.ex damm lite lättare.
Vårstädning med nya glada gardiner och nya kuddfodral i soffan osv.

I vår vill jag gärna bidra lite till vårstädningen.
Det finns ju så mycket olika städprodukter som inte är bra för hälsan (flaskor och burkar med varningtecken på) så varför inte satsa på lite mera hälsosamma och miljövänliga produkter också i städningen?!

Jag har nu gjort några testprodukter i naturliga material och som är effektiva utan olika medel.
Tidigare har jag ju två olika bambutrasor, men ibland behöver man ju skrubba lite extra på olika fläckar. Alltså har jag gjort en svamp och en duk med mjukare på ena sidan och andra med skrubbyta.  

Jag trstade på lite olika material och fläckar/smuts.

Kökslampan har samlat damm och fett som ju ofta kommer då man lagar mat och den såg inte så vacker ut, så jag testade med min nya duk.
Blev verkligen förvånad över hur bra det funkade 😊
Sen fortsatte jag med mikron.
Dottern bakade en kaka och smälte margarin i mikron. Det sprättade förstås omkring på väggarna. Testade med duken och otroligt nog så blev den ren och fin 👍🏻

Barnen hade stekt plättar i går och det hade droppat smet på spisen.
Det brukar sitta väldigt hårt fast, men jag tänkte att jag provar.
Fick igen bli förvånad av hur enkelt det var med den nya duken!
Det blev skinande rent!

Testade kakelfogarna också med den grovare sidan, men det måste jag hitta på nåt annat material till.

Men man blir förvånad hur rent det kan bli med endast vatten och hur enkelt det blir rent.

Här kommer lite bilder
Kökslampan, före bild

Tvättad lampa

Efter bild på kökslampan. Jättenöjd!

Min nya duk.
Kommer snart till min butik på www.leonora.fi



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti